Du och Jag

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Du och jag [del 7]

Av Lisa Wilund - 25 februari 2010 21:00

Du och jag kapitel 7

Frida stirrar ner i backen igen, sen brister hon i skratt.

- Varför hittar du på sånna här saker Elin? Vadå, är jag inte cool eller snygg nog för dig längre eller vad är problemet?

- Njaa... Det är inte det, utan alla vet vad som hände med dig hos Calle men inte vad som hände med mig... Och är jag med så kanske folk undrar vad som är fel med mig.. Men eftersom du är så snäll så kan du väl stå ut nån månad eller så? Säger Elin tyst.

Frida tror inte det hon hör, det som alltid skulle vara dom två, vad som än hände. Det var det mest egoistiska hon någonsin har hört! Frida vänder snabbt på klacken och gör dräifrån. Hon springer hela vägen hem och väl hemma sätter hon sig i köket och gråter. Hon klarar inte detta längre! Frida går in till sitt rum och kavlar upp tröjärmarna, sedan börjar hon leta på skrivbordet, hon får leta ett tag men tillslut hittar hon den rosa plåt-asken. Hon öppnar den sakta och plockar upp ett av rakbladen och drar det mot underarmen. Hon känner blodet komma, hon drar det engång till men denna gång hårdare. Hon böjer sig ner mot golvet och plockar upp en handduk och trycker den mot armen, tills hon känner att hon inte blöder längre.

Den natten kan inte Frida sommna. Hon ligger och vänder sig i sängen och kan bara höra Elins ord eka i huvudet, efter 2 timmar orkar hon inte mer. Hon sätter sig upp i sängne och tänder lampan. Hon kollar sig runt i rummet och ser sin gammla badrock, en idé börjar ta form i Fridas huvud, sedan reser hon sig sakta upp och går fram till badrocken. Hon drar ur snöret från den och tar med stolen rocken hänger på och går fram till dörren. Hon öppnar den lite gran, sedan klättrar hon upp på stolen och knyter fast snöret ordentligt i dörren och knyter även runt halsen. Hon sparkar iväg stolen, sedan hänger hon där. Hon hänger en halv minut innan hon inser hur obehagligt det är. Hon börjar sprattla för hon vill loss. Men det hjälper verkligen inte att sprattla, tvärtom det blir bara värre. Sedan lyfter Frida sakta armarna och försöker lossa knuten runt halsen. Hon kan knappt se nu, efter ett tag får hon upp knuten och rammlar i golv med en duns, sedan svimmar hon.

Senare på morgonen vaknar hon på golvet. Hon har ont i och på halsen, hon känner att hon inte vill på skolan men hon klär ändå på sig och går ner. Hon hinner precis springa ut till bussen. Hon kliver inte av dig skolan, hon åker enda in till stan. Hon kliver av på stationen och går till tåg stationen. Frida gråter igen, hon tänker på vad Elin sa igår. Hon springer längs med tågrälsen en bit, sen hoppar hon ner på rälsen och väntar på att tåget ska komma, sen vänder Frida upp huvudet och ser ett tåg komma 300 meter bort, och tåget kommer väldigt snabbt...

 
 
Ingen bild

Veronica

26 februari 2010 13:57

SKRIIIIIIIIIIV MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER >:(

 
Ingen bild

Loooollo

2 mars 2010 17:50

Meeeeera :D

 
Ester

Ester

21 mars 2010 19:03

När kommer nästa inlägg? Vill ju läsa mer för det är så bra :)

http://retseblogg.se

 
Ingen bild

adrian

7 maj 2010 15:43

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12 Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går f...

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11 Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv. - Är du hungrig? frågade Erik sedan. - Nja, lite kanske, svarade Frida trött. - Sätt dig inne i TVrummet så kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards